poniedziałek, 22 czerwca 2009

Priorytety Bractwa Turystycznego Związku Górnośląskiego

    Bractwo Turystyczne (skr. BT) jako część Związku Górnośląskiego (skr. ZG), którego jednym z celów statutowych jest działalność turystyczno – krajoznawcza, ma na celu poszerzanie tej działalności przy pomocy wykwalifikowanej kadry i organizowanych przez nią imprez turystycznych. 

    Celem owych imprez turystycznych, tak więc i powołania do życia Bractwa Turystycznego, jest ukazanie atrakcyjności turystycznej i krajoznawczej całego Śląska a w szczególności Górnego. Te działania mają natomiast na celu ocalenie od zniszczeń dziedzictwa kulturowego znajdującego się w tym regionie.
    
"Deklaracja programowa Bractwa Turystycznego Związku Górnośląskiego"
Związek Górnośląski od założenia przywiązuje dużą wagę do działalności turystyczno – krajoznawczej. Już w deklaracji ideowej Związku Górnośląskiego wspomina się, że: „Związek będzie prowadził m.in. działalność … krajoznawczą”. Od 17 lat odbywają się Biesiady Krajoznawcze Związku Górnośląskiego. Za pomocą tych imprez staramy się udowodnić, że nasz region jest bardzo atrakcyjny pod względem krajoznawczym. Są one fragmentem dzia-łań Związku Górnośląskiego mających na celu ocalenie od zniszczenia naszego dziedzictwa kulturowego. Do tej pory organizowano – siłami Kola Katowice – Wełnowiec z inicjatywy jego zmarłego rok temu prezesa Janusza Kalinowskiego jedną biesiadę rocznie. Utworzenie bractwa turystycznego ma na celu poszerzenie tej działalności.


Kolejną ideą przyświecającą inicjatorom powołania bractwa turystycznego jest przyciągnięcie do Związku wykwalifikowanej kadry turystycznej.

Utworzenie biura turystycznego przy ZG będzie logiczną konsekwencją dotychczasowej działalności Związku - ukierunkowaną na profesjonalizację działań w tej dziedzinie. Bractwo Turystyczne ZG stanowiłoby społeczne zaplecze powstającego biura, stojąc na straży zgodności oferty programowej biura ze statutem i deklaracją programową Związku Górno-śląskiego.

Formalnym właścicielem biura turystycznego byłaby spółka, która ponosiłaby pełną odpowiedzialność finansową za działalność biura tj. udziałowcy solidarnie ponosiliby koszta inwestycji i w ten sam sposób partycypowaliby w zyskach (stratach) spółki:

- ofertę biura stanowiłyby wycieczki po trasach znanych m.in. z 17 odbytych biesiad krajo-znawczych i do miejsc kultu (obsługa pielgrzymek) a także standardowa oferta krajowa i za-graniczna – na początku biuro byłoby tylko pośrednikiem a w perspektywie także organizato-rem imprez zagranicznych,

- w pierwszym okresie zaplecze kadrowe stanowiłyby obce kluby pilotów, przewodników itp. (głównie studenckie), których bazy danych posiadałoby nasze biuro,

- środki transportu byłyby wynajmowane u przewoźników,

- agenci ubezpieczeniowi byliby „dochodzący” a w perspektywie własni (przeszkoleni),

- obsługa administracyjna byłaby nieetatowa - wynagradzana na zasadzie prowizji (umowa o dzieło) od sprzedaży.

Po rejestracji działalności gospodarczej przez spółkę (cywilną lub z o.o.) zostałaby zawarta umowa franchisingowa między ZG a spółką na używanie nazwy i logo ZG a następnie wynajęcie od ZG na zasadzie komercyjnej pomieszczeń na siedzibę biura oraz zatrudnienie na umowę o dzieło firmy obsługującej księgowość.
Katowice, wrzesień – grudzień 2008 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz